't Overschotje

21 mei

Tijdens de nationale beweegweek is er bij de sportvereniging ‘t Overschotje ook aandacht besteed aan het feit dat het voor ouderen belangrijk is om veel en veilig te bewegen.

Daarom heeft Marjolijn Pezy, Stichting Welzijn Lochem, vertelt dat de gemeente Lochem veel aandacht wil besteden aan valpreventie en dat fysiotherapeuten daar cursussen voor geven.

Aukje Lenselink vertelde hoe belangrijk het is om bij ouderdomssuiker veel te bewegen. Zij schreef daar het volgende over

Vandaag mocht ik tijdens de Beweegweek in Lochem bij ’t Overschotje een praatje geven over diabetes. Als iemand die zelf inmiddels al 10 jaar leeft met diabetes type 1, vind ik het extra waardevol om mijn ervaringen en kennis te kunnen delen. Vanuit mijn ambitie om leefstijlcoach te worden, gespecialiseerd in diabetes, hoop ik steeds meer mensen bewust te maken van diabetes type 1 én type 2. Vooral bij diabetes type 2 is preventie, beweging en leefstijl die het verschil kunnen maken om mensen zo lang mogelijk gezond en vitaal te laten leven. Mooi om te zien hoe ze bij ’t Overschotje ouderen op een laagdrempelige manier in beweging brengen en ontmoeting stimuleren. Initiatieven zoals deze laten zien hoe belangrijk bewegen en sociale verbinding zijn voor een gezonde en vitale leefstijl. Dankbaar voor de uitnodiging en het kunnen delen van mijn ervaringen met diabetes.

7 mei

’t Overschotje  organiseert in het kader van het project “De Derde Helft” tijdens de Nationale Beweegweek speciale beweegactiviteiten voor ouderen in Lochem. Op woensdag 20 mei van 14.00 – 17.00 uur kunnen ouderen deelnemen aan de volgende activiteiten:  twee korte lezingen over Diabetes en Valpreventie en Bowls, Jeu de Boules, sjoelen, wandelen en fietsen.

De activiteit is laagdrempelig en geschikt voor verschillende niveaus. Deelnemers zijn welkom vanaf 13.30 uur voor een kop koffie of thee. Meedoen is gratis en aanmelden mag bij j.lenselink6@upcmail.nlof op telefoonnummer 0573 452827 maar is niet verplicht.

Het adres van ’t Overschotje is De Elzelaan 1 in Lochem

8 april 2026

Sinds gisteren hebben we nieuwe shirts voor ’t Overschotje.

1 april 2026

In het kader van de beweegweek organiseert ’t Overschotje in samenwerking met Stichting Welzijn Lochem op woensdagmiddag 20 mei een beweegmiddag. Er wordt dan in elk geval jeu-de-boules, bowls en koersbal gespeeld. Ook kan er een wandeling met oefeningen gemaakt worden.

23 april 2026

Met zeer gewaardeerde hulp van de klussengroep van de wielervereniging De Paaschberg beschikken we bij ’t Overschotje nu over 4 banen waarop we bowls kunnen spelen.

Jos Kalisvaart en Jan Lenselink spelen op zaterdag 20 juni in Enschede op het Nederlands Kampioenschap pairs.

Foto van veld in Enschede het adres is Geessinkweg 148 a 7544 RB Enschede. De wedstrijden beginnen om 09.30 uur.